Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - 13 Sówki

Strażnicy książek

W tym tygodniu w przedszkolu obchodzimy: 

22 kwietnia Dzień Ziemi

9k=

 

23 kwietnia Dzień książki - zapraszamy na kiermasz - informacje są na tablicy w szatni.

Z

26 kwietnia 2024r. grupy: "Żabki" i "Sówki" jadą na wycieczkę do "Wymysłów pod lasem" -

gospodarstwa agroedukacyjnego, na warsztaty wiosenne

"Jestem sobie ogrodniczka"

 

 

W tym tygodniu każda Sówka:

‒ ma świadomość, że książki nie zawsze były powszechnie dostępne;

‒ rozumie, że wygląd książek zmieniał się na przestrzeni dziejów;

- opowiada o ulubionej książce;

‒ opisuje książkę, uwzględniając jej cechy charakterystyczne;

‒ przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie;

‒ podaje zasady korzystania z książek;

‒ nazywa rodzaje książek;

‒ wskazuje swoje ulubione książki;

‒ łączy gatunek książki z sytuacją, w której się daną książkę wykorzystuje;

- rozwija wrażliwość słuchową;

‒ doskonali umiejętności wokalne;

‒ reaguje na zmiany wysokości dźwięku i kierunku linii melodycznej;

‒ uczestniczy w zabawach ruchowych przy muzyce;

‒ rozpoznaje bohaterów literackich;

‒ słucha z uwagą opowiadania nauczyciela;

‒ wymienia etapy powstawania książki;

- opowiada obrazki, stawia hipotezy;

- czyta krótkie teksty;

‒ wykonuje własne eksperymenty językowe;

‒ współpracuje z grupą przy tworzeniu bajki;

‒ tworzy ilustracje do tekstu; 

‒ składa obrazek z części;

- odczytuje tytuł książki;

‒ zna tytuły popularnych bajek;

- odczytuje tytuły bajek;

‒ rozpoznaje na ilustracjach bohaterów znanych bajek, łączy obrazki w pary;

‒ kształtuje prawidłową postawę podczas zajęć gimnastycznych;

‒ respektuje prawa i obowiązki swoje oraz innych osób;

‒ wymienia zasady korzystania z biblioteki;

‒ wypowiada się na określony temat;

‒ podczas zabawy tematycznej stosuje zasady zachowania obowiązujące w bibliotece;

‒ wykonuje zadania zgodnie z poleceniem;

‒ rozpoznaje zasadę uporządkowania zbioru;

‒ porządkuje zbiór zgodnie z ustaloną zasadą;

‒ projektuje zakładkę do książki;

‒ doskonali umiejętności samoobsługowe;

‒ zna nazwiska omawianych polskich poetów i tytuły niektórych wierszy;

‒ recytuje wiersze;

‒ wyraża zainteresowanie książkami;

‒ opisuje ilustracje;

‒ wyraża opinię o oglądanych materiałach;

‒ wymienia nazwiska polskich poetów;

‒ rozpoznaje rymy;

 

Godzina dostępności dla dzieci jest realizowana w piątek na wycieczce.