Treść strony - 13 Sówki
Strażnicy książek
W tym tygodniu w przedszkolu obchodzimy:
22 kwietnia Dzień Ziemi
23 kwietnia Dzień książki - zapraszamy na kiermasz - informacje są na tablicy w szatni.
26 kwietnia 2024r. grupy: "Żabki" i "Sówki" jadą na wycieczkę do "Wymysłów pod lasem" -
gospodarstwa agroedukacyjnego, na warsztaty wiosenne
"Jestem sobie ogrodniczka"
W tym tygodniu każda Sówka:
‒ ma świadomość, że książki nie zawsze były powszechnie dostępne;
‒ rozumie, że wygląd książek zmieniał się na przestrzeni dziejów;
- opowiada o ulubionej książce;
‒ opisuje książkę, uwzględniając jej cechy charakterystyczne;
‒ przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie;
‒ podaje zasady korzystania z książek;
‒ nazywa rodzaje książek;
‒ wskazuje swoje ulubione książki;
‒ łączy gatunek książki z sytuacją, w której się daną książkę wykorzystuje;
- rozwija wrażliwość słuchową;
‒ doskonali umiejętności wokalne;
‒ reaguje na zmiany wysokości dźwięku i kierunku linii melodycznej;
‒ uczestniczy w zabawach ruchowych przy muzyce;
‒ rozpoznaje bohaterów literackich;
‒ słucha z uwagą opowiadania nauczyciela;
‒ wymienia etapy powstawania książki;
- opowiada obrazki, stawia hipotezy;
- czyta krótkie teksty;
‒ wykonuje własne eksperymenty językowe;
‒ współpracuje z grupą przy tworzeniu bajki;
‒ tworzy ilustracje do tekstu;
‒ składa obrazek z części;
- odczytuje tytuł książki;
‒ zna tytuły popularnych bajek;
- odczytuje tytuły bajek;
‒ rozpoznaje na ilustracjach bohaterów znanych bajek, łączy obrazki w pary;
‒ kształtuje prawidłową postawę podczas zajęć gimnastycznych;
‒ respektuje prawa i obowiązki swoje oraz innych osób;
‒ wymienia zasady korzystania z biblioteki;
‒ wypowiada się na określony temat;
‒ podczas zabawy tematycznej stosuje zasady zachowania obowiązujące w bibliotece;
‒ wykonuje zadania zgodnie z poleceniem;
‒ rozpoznaje zasadę uporządkowania zbioru;
‒ porządkuje zbiór zgodnie z ustaloną zasadą;
‒ projektuje zakładkę do książki;
‒ doskonali umiejętności samoobsługowe;
‒ zna nazwiska omawianych polskich poetów i tytuły niektórych wierszy;
‒ recytuje wiersze;
‒ wyraża zainteresowanie książkami;
‒ opisuje ilustracje;
‒ wyraża opinię o oglądanych materiałach;
‒ wymienia nazwiska polskich poetów;
‒ rozpoznaje rymy;
Godzina dostępności dla dzieci jest realizowana w piątek na wycieczce.