Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - 11 Słoneczka

  • wiosna

Wiosno, ach to ty!

 

 

CZAS REALIZACJI: 18.03-22.03.2024

 

W tym tygodniu będziemy obchodzić Pierwszy Dzień Wiosny.

Bardzo proszę, aby 21 marca (czwartek) każde dziecko ubrało się w kolorze zielonym.

 

21 marca oprócz pięknej okoliczności Pierwszego Dnia Wiosny przypada również

Dzień Kolorowej Skarpetki, który jest jednocześnie

Światowym Dniem Zespołu Downa.

W tym dniu nosimy kolorowe skarpetki nie do pary,

aby okazać symboliczne wsparcie dotkniętym nim osobom.

Kolorowe skarpetki są symbolem niedopasowania chromosomów i niedopasowania społecznego.

Ta akcja ma na celu przełamywanie stereotypów związanych z wadą genetyczną.

Dlatego zachęcam, aby na stopach dzieci tego dnia pojawiły się dwie różne skarpetki.

 

22 marca (piatek) będziemy obchodzić Światowy Dzień Wody.

Zachęcam, aby każde dziecko ubrało się w kolorze NIEBIESKIM.

W tym tygodniu każde Słoneczko:

  • odpowiednio reaguje na wypowiedziane hasło,
  • określa, w jakim jest nastroju,
  • podaje rymy do wypowiedzianych przez nauczyciela słów,
  • wypowiada się na temat opowiadania,
  • uczestniczy wraz z Rodzicami w Wiosenno- Wielkanocnych warsztatach podczas zajęć integracyjnych,
  • podczas przerwy w grze na instrumencie zajmuje miejsce w szarfie,
  • rozpoznaje i nazywa literę c, C: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • prowadzi w parze dziecko z zamkniętymi oczami,
  • uważnie słucha piosenki,
  • liczy słowa w zdaniach,
  • nakleja litery w odpowiednich miejscach,
  • kończy rozpoczęte zdania,
  • bawi się z innymi,
  • samodzielnie wykonuje codzienne czynności. pisze po śladach i samodzielnie,
  • podnosi kartonik z odpowiednią cyfrą,
  • bierze czynny udział w ćwiczeniach,
  • rozpoznaje liczbę 10,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • ustawia się przy odpowiednim pachołku,
  • śpiewa piosenkę,
  • za pomocą słomki przenosi papierowy kwiat na kartkę,
  • układa ptaki lub kwiaty z figur geometrycznych,
  • przelicza ptaki, określa, gdzie jest ich więcej,
  • podejmuje swobodne zabawy,
  • naśladuje wąchanie kwiatków,
  • prawidłowo reaguje na ustalone sygnały muzyczne,
  • wie, jakie prace należy wykonywać w ogrodzie,
  • zakłada przedszkolny ogródek,
  • spaceruje w okolicy przedszkola,
  • układa wyrazy z liter,
  • rozszyfrowuje zdania na powitanie wiosny,
  • bierze udział w pochodzie na powitanie wiosny,
  • odczytuje litery, wpisuje je w okienka,
  • dmucha w piórko tak, aby nie spadło na podłogę,
  • wie, na czym polega obieg wody w przyrodzie,
  • bierze udział w Światowym Dniu Wody,
  • buduje z kloców,
  • wykonuje pracę plastyczną,
  • naśladuje czynność, jaką można wykonywać w ogrodzie wiosną,
  • określa kierunki, tworzy kod,
  • rytmicznie porusza się do muzyki,
  • podbiega do przedmiotu w wymienionym przez nauczyciela kolorze,
  • kończy rozpoczęte zdania.

Wróć