Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - 13 Delfinki

  • 275863848_516664423385064_6504007007479052836_n

Na tropach Wiosny!

 

Każdy Delfinek:

  • swobodnie wypowiada się na temat zjawisk związanych ze zmianą por roku: zima i wiosna;

  • zna tradycje i obyczaje dotyczące pożegnania zimy i powitania wiosny;

  • wykonuje prace plastyczna ,,Pani Wiosna”;

  • śpiewa piosekę o tematyce wiosennej;

  • rozwiązuje zagadki dotyczące składników

pogody, nazywa poszczegolne składniki pogody;

  • przypisuje symbole do poszczegolnych składnikow pogody;

  • wyjaśnia znaczenie przysłowia „w marcu jak w garncu” oraz powiedzenia „ubrać się na cebulę”;

  • dostosowuje stroj do pogody;

  • wymienia nazwy dni tygodnia w kolejności;

  • zakłada i prowadzi kalendarz pogody, systematycznie obserwuje pogodę, wyniki obserwacji zapisuje za pomocą symboli;

  • rozumie pojęcia: „temperatura poniżej zera”, „powyżej zera”;

  • opowiada o pogodzie na podstawie symboli;

  • wie, czym zajmuje się telewizyjny prezenter pogody;

  • rozpoznaje i nazywa proste urządzenia do obserwacji pogody: termometr, wiatraczek, deszczomierz;

  • wymienia elementy budowy kwiatu;

  • posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu: „rano”, „w południe”, „po południu”;

  • nazywa narzędzia ogrodnicze i związane z nimi prace ogrodowe;

  • układa historyjkę obrazkową przedstawiającą rozwoj tulipana;

  • interesuje się czytaniem, zna litery „c”, „C”;

  • odczytuje proste sylaby zbudowane z poznanych liter;

  • uczestniczy w zakładaniu uprawy roślin;

  • porownuje liczebność zbiorow, używając symboli matematycznych =, <, >;

  • posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu – „najpierw”, „potem”, „poźniej”, „na końcu”;

  • wykonuje eksperymenty z wodą i barwnikiem;

  • zna wybrane ptaki, które wracają do Polski na wiosnę.

ZRÓB TO SAM


B6V499tUZDdEAAAAAElFTkSuQmCC

 

https://mojedziecikreatywnie.pl/tematyka/prace-plastyczne-wiosna/