Treść strony - 13 Delfinki
Na tropach Wiosny!
Każdy Delfinek:
-
swobodnie wypowiada się na temat zjawisk związanych ze zmianą por roku: zima i wiosna;
-
zna tradycje i obyczaje dotyczące pożegnania zimy i powitania wiosny;
-
wykonuje prace plastyczna ,,Pani Wiosna”;
-
śpiewa piosekę o tematyce wiosennej;
-
rozwiązuje zagadki dotyczące składników
pogody, nazywa poszczegolne składniki pogody;
-
przypisuje symbole do poszczegolnych składnikow pogody;
-
wyjaśnia znaczenie przysłowia „w marcu jak w garncu” oraz powiedzenia „ubrać się na cebulę”;
-
dostosowuje stroj do pogody;
-
wymienia nazwy dni tygodnia w kolejności;
-
zakłada i prowadzi kalendarz pogody, systematycznie obserwuje pogodę, wyniki obserwacji zapisuje za pomocą symboli;
-
rozumie pojęcia: „temperatura poniżej zera”, „powyżej zera”;
-
opowiada o pogodzie na podstawie symboli;
-
wie, czym zajmuje się telewizyjny prezenter pogody;
-
rozpoznaje i nazywa proste urządzenia do obserwacji pogody: termometr, wiatraczek, deszczomierz;
-
wymienia elementy budowy kwiatu;
-
posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu: „rano”, „w południe”, „po południu”;
-
nazywa narzędzia ogrodnicze i związane z nimi prace ogrodowe;
-
układa historyjkę obrazkową przedstawiającą rozwoj tulipana;
-
interesuje się czytaniem, zna litery „c”, „C”;
-
odczytuje proste sylaby zbudowane z poznanych liter;
-
uczestniczy w zakładaniu uprawy roślin;
-
porownuje liczebność zbiorow, używając symboli matematycznych =, <, >;
-
posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu – „najpierw”, „potem”, „poźniej”, „na końcu”;
-
wykonuje eksperymenty z wodą i barwnikiem;
-
zna wybrane ptaki, które wracają do Polski na wiosnę.
ZRÓB TO SAM
https://mojedziecikreatywnie.pl/tematyka/prace-plastyczne-wiosna/