Treść strony - 13 Delfinki
Prawa wszystkich dzieci.
Każdy Delfinek:
- wie, co to jest Konwencja o Prawach Dziecka,
-
zna znaczenie wyrażenia „jedyny w swoim rodzaju”,
-
wypowiada się na temat cech wyglądu dzieci,
-
opisuje charakterystyczne cechy wyglądu koleżanki lub kolegi z grupy,
-
zna swoje prawa i obowiązki, wypowiada się na ich temat,
-
współtworzy notatkę graficzną o prawach i obowiązkach dziecka,
-
wie, jak obchodzony jest Dzień Dziecka w wybranych krajach,
-
czerpie radość ze wspólnej zabawy z okazji Dnia Dziecka,
-
obrysowuje kontur kolegi lub koleżanki, uzupełnia go elementami postaci,
-
uważnie słucha wiersza i wypowiada się na temat jego treści,
-
odczytuje sylaby i wyrazy zbudowane z poznanych liter,
-
uzupełnia i odczytuje teksty wyrazowo-obrazkowe,
-
liczy głoski w prostych fonetycznie słowach,
-
wypowiada się na temat własnych emocji,
-
odróżnia emocje przyjemne od nieprzyjemnych,
-
wypowiada się na temat sposobów radzenia sobie z emocjami nieprzyjemnymi,
-
składa czapkę z papieru według instrukcji nauczyciela,
-
wypowiada się na temat pojęcia „tolerancja”,
-
klasyfikuje przedmioty według danej cechy,
-
rozróżnia podstawowe figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt),
-
klasyfikuje figury według wskazanych cech,
-
tworzy zbiory, porównuje ich liczebność,
-
wyodrębnia część wspólną zbiorów,
-
stosuje znaki mniejszości i większości,
-
Doskonali poczucie rytmu podczas zabaw rymicznych,
-
Zna tekst i melodie piosenki ,,Wszystkie dzieci nasze są’’.
-
Uczestniczy w festynie z okazji ,,Dnia rodziny’’.
ZRÓB TO SAM
Zachęcam do wykonania pracy plastycznej: Dzieci świata.