Treść strony - Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Terapia logopedyczna
Terapia logopedyczna jest przeznaczona dla uczniów z zaburzeniami mowy, które powodują zakłócenia w komunikacji językowej oraz utrudniają naukę.
Zajęcia logopedyczne w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej prowadzone są w grupach, liczba uczestników wynosi od 2 do 4 uczniów.
Zajęcia logopedyczne w ramach rewalidacji są prowadzone indywidualnie dla uczniów mających zalecenie do kształcenia specjalnego.
Zakres pomocy w ramach terapii logopedycznej
1.Diagnozowanie logopedyczne:
- logopeda przeprowadza badania przesiewowe w celu ustalenia stanu rozwoju mowy uczniów w klasach pierwszych, które odbywają się na początku każdego roku szkolnego,
- jeżeli logopeda w wyniku przeprowadzonej diagnozy stwierdza u dziecka wadę wymowy to kieruje go na terapię logopedyczną,
-terapia logopedyczna obejmuje, także uczniów klas starszych, u których stwierdza się wady artykulacyjne lub zakłócenia w komunikacji językowej.
2.Prowadzi terapię logopedyczną mającą na celu korygowanie wad artykulacyjnych oraz rozwijanie umiejętności komunikacyjno-językowych.
3.Podejmuje działania profilaktyczne zapobiegające powstawaniu zaburzeń i komunikacji językowej we współpracy z rodzicami uczniów:
- udziela konsultacji dla rodziców w wyznaczony dzień tygodnia/godzina dostępności,
- przekazuje informację o postępach dziecka w terapii,
- udziela wsparcia, porad oraz wskazówek do pracy bieżącej z dzieckiem w domu,
- w razie potrzeby kieruje ucznia na dodatkowe badania specjalistyczne,
- na wniosek rodzica przygotowuje opinię o funkcjonowaniu ucznia na zajęciach logopedycznych.
4. Wspiera nauczycieli i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Logopeda Teresa Wesling