Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - 9 Kredeczki z zeróweczki

  • dzieci

Sztuka bycia razem.

Każda Kredeczka:

  • dostrzega zjawisko symetrii
  • wycina po linii kontur przy pomocy nożyczek
  • dostrzega pozytywne zachowania i postawy wobec środowiska społecznego, przyrodniczego, w najbliższym otoczeniu oraz na ilustracjach
  • czyta obrazy, nazywa symbole
  • tworzy mapę myśli na bazie swoich skojarzeń
  • wykazuje się pozytywnym myśleniem, wskazując przejawy dobroci u siebie i innych osób
  • uważnie słucha innych oraz nabiera przekonania, że jest słuchane i akceptowane przez innych
  • wypełnia wyznaczoną przestrzeń kompozycją z materiału naturalnego
  • zna wygląd, nazwy i przeznaczenie urządzeń wyposażonych w ekrany
  • dostrzega zagrożenia związane z niewłaściwym, nadmiernym korzystaniem z mediów
  • rozumie znaczenie aktywnych form rodzinnego wypoczynku
  • dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów
  • interesuje się czytaniem, zna litery „e”, „E”
  • wyodrębnia głoski w wyrazach, tworzy schematy głoskowe wyrazów
  • odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter
  • porządkuje paski papieru według różnych kryteriów
  • koduje i dekoduje złożone informacje
  • dostrzega regularności rytmiczne i je odtwarza
  • przedstawia własne odczucia na temat zachowań bohaterów opowiadania
  • układa paski od najdłuższego do najkrótszego i odwrotnie
  • układa i opowiada historyjkę obrazkową
  • porównuje i określa cechy jakościowe
  • rysuje na sieci kwadratowej
  • rozpoznaje emocje i je nazywa
  • przelicza i porównuje zbiory
  • tworzy rymy
  • słucha bajek terapeutycznych
  • rozumie, że niektóre wyrazy podobnie lub jednakowo brzmiące mogą mieć inne znaczenia, np. „szacunek”, „szacowanie” , szacuje ,,na oko”
  • rozumie pojęcie liczby trzy, zna cyfrę oznaczającą tę liczbę
  • wygrywa rytm na instrumentach perkusyjnych
  • posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1–3
  • rozpoznaje cyfry 1–3
  • wykonuje własne eksperymenty graficzne przy tworzeniu gry planszowej
  • porusza piłeczkę przy pomocy oddechu
  • nazywa i rozpoznaje wartości związane z sytuacjami społecznymi, takie jak szacunek
  • bierze aktywny udział w zabawach badawczych
  • wykazuje się odpowiedzialnością za bezpieczeństwo koleżanki/kolegi
  • określa kierunki i miejsca na kartce
  • porusza się stopa za stopą, utrzymując równowagę
  • bierze udział w zabawie ruchowej

Wróć