Treść strony - 9 Kredeczki z zeróweczki
Sztuka bycia razem.
Każda Kredeczka:
- dostrzega zjawisko symetrii
- wycina po linii kontur przy pomocy nożyczek
- dostrzega pozytywne zachowania i postawy wobec środowiska społecznego, przyrodniczego, w najbliższym otoczeniu oraz na ilustracjach
- czyta obrazy, nazywa symbole
- tworzy mapę myśli na bazie swoich skojarzeń
- wykazuje się pozytywnym myśleniem, wskazując przejawy dobroci u siebie i innych osób
- uważnie słucha innych oraz nabiera przekonania, że jest słuchane i akceptowane przez innych
- wypełnia wyznaczoną przestrzeń kompozycją z materiału naturalnego
- zna wygląd, nazwy i przeznaczenie urządzeń wyposażonych w ekrany
- dostrzega zagrożenia związane z niewłaściwym, nadmiernym korzystaniem z mediów
- rozumie znaczenie aktywnych form rodzinnego wypoczynku
- dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów
- interesuje się czytaniem, zna litery „e”, „E”
- wyodrębnia głoski w wyrazach, tworzy schematy głoskowe wyrazów
- odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter
- porządkuje paski papieru według różnych kryteriów
- koduje i dekoduje złożone informacje
- dostrzega regularności rytmiczne i je odtwarza
- przedstawia własne odczucia na temat zachowań bohaterów opowiadania
- układa paski od najdłuższego do najkrótszego i odwrotnie
- układa i opowiada historyjkę obrazkową
- porównuje i określa cechy jakościowe
- rysuje na sieci kwadratowej
- rozpoznaje emocje i je nazywa
- przelicza i porównuje zbiory
- tworzy rymy
- słucha bajek terapeutycznych
- rozumie, że niektóre wyrazy podobnie lub jednakowo brzmiące mogą mieć inne znaczenia, np. „szacunek”, „szacowanie” , szacuje ,,na oko”
- rozumie pojęcie liczby trzy, zna cyfrę oznaczającą tę liczbę
- wygrywa rytm na instrumentach perkusyjnych
- posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1–3
- rozpoznaje cyfry 1–3
- wykonuje własne eksperymenty graficzne przy tworzeniu gry planszowej
- porusza piłeczkę przy pomocy oddechu
- nazywa i rozpoznaje wartości związane z sytuacjami społecznymi, takie jak szacunek
- bierze aktywny udział w zabawach badawczych
- wykazuje się odpowiedzialnością za bezpieczeństwo koleżanki/kolegi
- określa kierunki i miejsca na kartce
- porusza się stopa za stopą, utrzymując równowagę
- bierze udział w zabawie ruchowej