Treść strony - 9 Kredeczki z zeróweczki
Kochamy Cię Polsko.
Godzina dostępności podczas zebrania z rodzicami
Każda Kredeczka:
- tworzy kącik patriotyczny i nazywa wybrane symbole i zabytki związane z Polską
- odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność do Ojczyzny
- rozpoznaje wartość, jaką jest szacunek do Ojczyzny
- czyta globalnie – dobiera podpisy do eksponatów
- wskazuje na mapie Polski obszar, gdzie znajdują się kopalnie węgla i soli
- wskazuje na mapie polski Puszczę Białowieską
- wskazuje na mapie Polski miasta oraz regiony, w których występują bogactwa naturalne
- poszerza wiedzę o kopalni węgla
- wie, że w Wieliczce jest kopalnia soli
- wie, w jaki sposób oznacza się na mapie rzeki, wskazuje na mapie Polski Wisłę
- przelicza elementy zbiorów
- posługuje się określeniami o przeciwnym znaczeniu
- zna wybrane dzieła polskich artystów, np. obrazy J. Matejki, czyta, wyodrębnia i nazywa ich elementy
- wykonuje własne eksperymenty graficzne węglem, tworząc proste i złożone znaki
- samodzielnie odczytuje i kontynuuje rytm
- układa przedmioty w grupy, szeregi, rytmy, odtwarza układy przedmiotów
- mierzy długość przedmiotów
- poznaje historię naszego kraju ukrytą w legendzie
- uczestniczy w grach i zabawach podczas Dnia Postaci z Bajek
- rozpoznaje wybrane postaci z bajek
- nazywa polskie symbole – godło, flaga, hymn
- odróżnia elementy legendy i bajki, które mogły się wydarzyć od tych, które są fikcją
- wymienia nazwę swojego kraju, jego stolicy obecnej i historycznych, wskazuje je na mapie
- tworzy gwiazdę skojarzeń, podaje określenia do wyrazu „ptak”
- rozróżnia głoski na początku i końcu w wybranych prostych fonetycznie słowach
- wykazuje ciekawość poznawczą zmierzającą do poznania wydarzeń z historii Polski
- wie, że przez wiele lat Polski nie było na mapie świata, nie istniała jako państwo
- posługuje się pojęciem „niepodległość”
- wie, co oznacza pojęcie „rozbiory Polski”
- posługuje się pojęciem „patriota”
- słucha, recytuje, inscenizuje utwory polskich autorów
- zna zawody związane z książką (pisarz, ilustrator), wyjaśnia, czym zajmuje się osoba wykonująca dany zawód
- zna kolejność etapów powstawania książki
- wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu
- tworzy książkę
- bierze czynny udział w akcji MEiN „Szkoła pamięta”
- poznaje postać Rotmistrza Witolda Pileckiego
- poznaje miejsca związane z historią ważnych dla Polski postaci- rondo i ul Rotmistrza Witolda Pileckiego
- wyodrębnia i nazywa elementy obrazów, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu