Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - 9 Kredeczki z zeróweczki

Kochamy Cię Polsko.

Godzina dostępności podczas zebrania z rodzicami

Każda Kredeczka:

  • tworzy kącik patriotyczny i nazywa wybrane symbole i zabytki związane z Polską
  • odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność do Ojczyzny
  • rozpoznaje wartość, jaką jest szacunek do Ojczyzny
  • czyta globalnie – dobiera podpisy do eksponatów
  • wskazuje na mapie Polski obszar, gdzie znajdują się kopalnie węgla i soli
  • wskazuje na mapie polski Puszczę Białowieską
  • wskazuje na mapie Polski miasta oraz regiony, w których występują bogactwa naturalne
  • poszerza wiedzę o kopalni węgla
  • wie, że w Wieliczce jest kopalnia soli
  • wie, w jaki sposób oznacza się na mapie rzeki, wskazuje na mapie Polski Wisłę
  • przelicza elementy zbiorów
  • posługuje się określeniami o przeciwnym znaczeniu
  • zna wybrane dzieła polskich artystów, np. obrazy J. Matejki, czyta, wyodrębnia i nazywa ich elementy
  • wykonuje własne eksperymenty graficzne węglem, tworząc proste i złożone znaki
  • samodzielnie odczytuje i kontynuuje rytm
  • układa przedmioty w grupy, szeregi, rytmy, odtwarza układy przedmiotów 
  • mierzy długość przedmiotów
  • poznaje historię naszego kraju ukrytą w legendzie
  • uczestniczy w grach i zabawach podczas Dnia Postaci z Bajek
  • rozpoznaje wybrane postaci z bajek
  • nazywa polskie symbole – godło, flaga, hymn
  • odróżnia elementy legendy i bajki, które mogły się wydarzyć od tych, które są fikcją
  • wymienia nazwę swojego kraju, jego stolicy obecnej i historycznych, wskazuje je na mapie
  • tworzy gwiazdę skojarzeń, podaje określenia do wyrazu „ptak”
  • rozróżnia głoski na początku i końcu w wybranych prostych fonetycznie słowach
  • wykazuje ciekawość poznawczą zmierzającą do poznania wydarzeń z historii Polski
  • wie, że przez wiele lat Polski nie było na mapie świata, nie istniała jako państwo
  • posługuje się pojęciem „niepodległość”
  • wie, co oznacza pojęcie „rozbiory Polski”
  • posługuje się pojęciem „patriota”
  • słucha, recytuje, inscenizuje utwory polskich autorów
  • zna zawody związane z książką (pisarz, ilustrator), wyjaśnia, czym zajmuje się osoba wykonująca dany zawód
  • zna kolejność etapów powstawania książki
  • wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu
  • tworzy książkę
  • bierze czynny udział w akcji MEiN „Szkoła pamięta”
  • poznaje postać Rotmistrza Witolda Pileckiego
  • poznaje miejsca związane z historią ważnych dla Polski postaci- rondo i ul Rotmistrza Witolda Pileckiego
  • wyodrębnia i nazywa elementy obrazów, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu

Wróć