Treść strony - 9 Kredeczki z zeróweczki
Deszczem malowane
W tym tygodniu godzina dostępności będzie przeznaczona dla dzieci w czasie wycieczki.
Każda Kredeczka:
porusza się rytmicznie do muzyki;
zakłada i prowadzi kalendarz pogody;
zna symbole przedstawiające zjawiska pogodowe;
posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu;
wymienia nazwy dni tygodnia we właściwej kolejności;
dokonuje pomiarów temperatury;
posługuje się nazwami dni tygodnia;
wczuwa się w emocje innych osób;
usprawnia motorykę małą;
wie, czym zajmuje się prezenter pogody;
opowiada o zjawiskach pogodowych;
czyta symbole, przedstawia ich znaczenie ruchem, gestem;
czyta symbolicznie przedstawioną prognozę pogody, łączy symbol ze zdjęciem odpowiadających mu warunków atmosferycznych;
nazywa i wskazuje wśród innych obiektów te, które są napędzane wiatrem;
dokonuje analizy i syntezy sylabowej wyrazów;
zna zjawiska pogodowe charakterystyczne dla późnej jesieni i je wymienia;
interesuje się czytaniem, zna litery „k”, „K”;
wyodrębnia głoski w wyrazach, tworzy schematy głoskowe wyrazów;
odwzorowuje kształt litery „k” wielkiej i małej;
kreśli litery „k”, „K”;
rozwija myślenie skojarzeniowe, wyciąga wnioski;
klasyfikuje przedmioty według podanego kryterium;
rozumie, że bez wody nie ma życia;
posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych;
rozumie konieczność odpowiedzialnego korzystania z dóbr przyrody;
wnioskuje na podstawie obserwacji, wyraża swoje rozumienie świata i zachodzących w nim zjawsk;
wie, kiedy woda występuje w postaci ciekłej i gazowej;
zna zjawiska parowania i skraplania;
wie, jak wygląda obieg wody w przyrodzie;
precyzyjnie podaje papierową kroplę wody;
eksperymentuje dźwiękiem, wyraża zjawiska pozamuzyczne różnymi środkami aktywności muzycznej;
odtwarza złożone rytmy dźwiękowe za pomocą instrumentów muzycznych;
rozpoznaje i nazywa cyfrę 5;
tworzy zbiory równoliczne, posługuje się pojęciem „tyle samo”;
posługuje się liczebnikiem „pięć”, zna cyfrę 5;
kreśli cyfrę 5;
słucha muzyki klasycznej i odwzorowuje ją ruchem;
ma podstawową wiedzę o Fryderyku Chopinie;
poznaje jednego z wielkich Polaków, z których możemy być dumni;
nazywa emocje, nastrój wywołany muzyką;
podejmuje twórczą aktywność plastyczną inspirowaną muzyką;
przedstawia emocje, nastrój wywołany muzyką;
muzykuje, gra na wykonanym instrumencie