Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - 9 Kredeczki z zeróweczki

  • d

Deszczem malowane

W tym tygodniu godzina dostępności będzie przeznaczona dla dzieci w czasie wycieczki.

Każda Kredeczka:

porusza się rytmicznie do muzyki;

zakłada i prowadzi kalendarz pogody;

zna symbole przedstawiające zjawiska pogodowe;

posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu;

wymienia nazwy dni tygodnia we właściwej kolejności;

dokonuje pomiarów temperatury;

posługuje się nazwami dni tygodnia;

wczuwa się w emocje innych osób;

usprawnia motorykę małą;

wie, czym zajmuje się prezenter pogody;

opowiada o zjawiskach pogodowych;

czyta symbole, przedstawia ich znaczenie ruchem, gestem;

czyta symbolicznie przedstawioną prognozę pogody, łączy symbol ze zdjęciem odpowiadających mu warunków atmosferycznych;

nazywa i wskazuje wśród innych obiektów te, które są napędzane wiatrem;

dokonuje analizy i syntezy sylabowej wyrazów;

zna zjawiska pogodowe charakterystyczne dla późnej jesieni i je wymienia;

interesuje się czytaniem, zna litery „k”, „K”;

wyodrębnia głoski w wyrazach, tworzy schematy głoskowe wyrazów;

odwzorowuje kształt litery „k” wielkiej i małej;

kreśli litery „k”, „K”;

rozwija myślenie skojarzeniowe, wyciąga wnioski;

klasyfikuje przedmioty według podanego kryterium;

rozumie, że bez wody nie ma życia;

posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych;

rozumie konieczność odpowiedzialnego korzystania z dóbr przyrody;

wnioskuje na podstawie obserwacji, wyraża swoje rozumienie świata i zachodzących w nim zjawsk;

wie, kiedy woda występuje w postaci ciekłej i gazowej;

zna zjawiska parowania i skraplania;

wie, jak wygląda obieg wody w przyrodzie;

precyzyjnie podaje papierową kroplę wody;

eksperymentuje dźwiękiem, wyraża zjawiska pozamuzyczne różnymi środkami aktywności muzycznej;

odtwarza złożone rytmy dźwiękowe za pomocą instrumentów muzycznych;

rozpoznaje i nazywa cyfrę 5;

tworzy zbiory równoliczne, posługuje się pojęciem „tyle samo”;

posługuje się liczebnikiem „pięć”, zna cyfrę 5;

kreśli cyfrę 5;

słucha muzyki klasycznej i odwzorowuje ją ruchem;

ma podstawową wiedzę o Fryderyku Chopinie;

poznaje jednego z wielkich Polaków, z których możemy być dumni;

nazywa emocje, nastrój wywołany muzyką;

podejmuje twórczą aktywność plastyczną inspirowaną muzyką;

przedstawia emocje, nastrój wywołany muzyką;

muzykuje, gra na wykonanym instrumencie

Wróć