Treść strony - 11 Słoneczka
A deszcz pada i pada…
CZAS REALIZACJI: 30.10-03.11.2023
W tym tygodniu będziemy obchodzić :
"Dzień Dyni", "Przerwę na czytanie" oraz "Bal Aniołów".
W tym tygodniu każde Słoneczko:
- określa, w jakim jest nastroju,
- samodzielnie wykonuje instrument – pomoc muzyczną,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach,
- wypowiada się na temat wysłuchanego wiersza,
- porusza się w tempie granym na tamburynie,
- rozpoznaje i nazywa literę i: drukowaną i pisaną, małą i wielką,
- spaceruje wokół przedszkola,
- uważnie słucha piosenki,
- dmucha w piórko,
- wyodrębnia pierwsze głoski z nazw obrazków i łączy je z odpowiednimi literami,
- kończy rozpoczęte zdania,
- bawi się z innymi,
- samodzielnie wykonuje codzienne czynności.
- przenosi wodę z jednego pojemnika do drugiego,
- pisze litery po śladach i samodzielnie,
- rozpoznaje cyfrę 5,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
- celuje do obręczy woreczkiem,
- porusza się przedstawiając taniec w deszczu,
- przelicza liczbę dyni i kropelek na kartoniku,
- bierze udział w obchodach z okazji „Dnia dyni”,
- dmucha na serwetkę zgodnie z natężeniem rytmu melodii,
- kończy rozpoczęte zdania,
- buduje z klocków,
- odszukuje dziecko, które trzyma kartonik z taką samą literą,
- tłumaczy, dlaczego pada deszcz,
- spaceruje w okolicy przedszkola,
- gra na instrumencie,
- rysuje krople i parasole po śladach,
- dmucha na kulki z waty, układa krople deszczu zgodnie z usłyszaną ilością uderzeń w bębenek,
- rozumie znaczenie stwierdzenia „Być dobrym jak Anioł”,
- bierze udział w „Balu Aniołów”,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach,
- wykonuje pracę plastyczną,
- bierze udział w grze respektując jej zasady,
- rytmicznie porusza się przy muzyce,
- opowiada o jesiennym spacerze podczas deszczu,
- spaceruje po sali i ustawia się zgodnie z poleceniami N.,
Zrób to sam:
W tym tygodniu zachęcam wszystkie Słoneczka do zrobinia dobrego uczynku
oraz namalowania go na kartce :)