Treść strony - 11 Słoneczka
Wiosno, ach to ty!
CZAS REALIZACJI: 18.03-22.03.2024
W tym tygodniu będziemy obchodzić Pierwszy Dzień Wiosny.
Bardzo proszę, aby 21 marca (czwartek) każde dziecko ubrało się w kolorze zielonym.
21 marca oprócz pięknej okoliczności Pierwszego Dnia Wiosny przypada również
Dzień Kolorowej Skarpetki, który jest jednocześnie
Światowym Dniem Zespołu Downa.
W tym dniu nosimy kolorowe skarpetki nie do pary,
aby okazać symboliczne wsparcie dotkniętym nim osobom.
Kolorowe skarpetki są symbolem niedopasowania chromosomów i niedopasowania społecznego.
Ta akcja ma na celu przełamywanie stereotypów związanych z wadą genetyczną.
Dlatego zachęcam, aby na stopach dzieci tego dnia pojawiły się dwie różne skarpetki.
22 marca (piatek) będziemy obchodzić Światowy Dzień Wody.
Zachęcam, aby każde dziecko ubrało się w kolorze NIEBIESKIM.
W tym tygodniu każde Słoneczko:
- odpowiednio reaguje na wypowiedziane hasło,
- określa, w jakim jest nastroju,
- podaje rymy do wypowiedzianych przez nauczyciela słów,
- wypowiada się na temat opowiadania,
- uczestniczy wraz z Rodzicami w Wiosenno- Wielkanocnych warsztatach podczas zajęć integracyjnych,
- podczas przerwy w grze na instrumencie zajmuje miejsce w szarfie,
- rozpoznaje i nazywa literę c, C: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
- prowadzi w parze dziecko z zamkniętymi oczami,
- uważnie słucha piosenki,
- liczy słowa w zdaniach,
- nakleja litery w odpowiednich miejscach,
- kończy rozpoczęte zdania,
- bawi się z innymi,
- samodzielnie wykonuje codzienne czynności. pisze po śladach i samodzielnie,
- podnosi kartonik z odpowiednią cyfrą,
- bierze czynny udział w ćwiczeniach,
- rozpoznaje liczbę 10,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
- ustawia się przy odpowiednim pachołku,
- śpiewa piosenkę,
- za pomocą słomki przenosi papierowy kwiat na kartkę,
- układa ptaki lub kwiaty z figur geometrycznych,
- przelicza ptaki, określa, gdzie jest ich więcej,
- podejmuje swobodne zabawy,
- naśladuje wąchanie kwiatków,
- prawidłowo reaguje na ustalone sygnały muzyczne,
- wie, jakie prace należy wykonywać w ogrodzie,
- zakłada przedszkolny ogródek,
- spaceruje w okolicy przedszkola,
- układa wyrazy z liter,
- rozszyfrowuje zdania na powitanie wiosny,
- bierze udział w pochodzie na powitanie wiosny,
- odczytuje litery, wpisuje je w okienka,
- dmucha w piórko tak, aby nie spadło na podłogę,
- wie, na czym polega obieg wody w przyrodzie,
- bierze udział w Światowym Dniu Wody,
- buduje z kloców,
- wykonuje pracę plastyczną,
- naśladuje czynność, jaką można wykonywać w ogrodzie wiosną,
- określa kierunki, tworzy kod,
- rytmicznie porusza się do muzyki,
- podbiega do przedmiotu w wymienionym przez nauczyciela kolorze,
- kończy rozpoczęte zdania.