Treść strony - 12 Żabki
Wiosna tuż tuż
W tym tygodniu godzina dostępności : Anna Nowicka 19.03.2024r. w godz. 13.00-14.00
Monika Miścikowska 19.03.2024r. w godz. 10.30-11.30
21 marca 2024r. będziemy obchodzić Pierwszy Dzień Wiosny oraz Światowy Dzień Zespołu Downa
Bardzo proszę, aby w tym dniu wszystkie dzieci były ubrane na kolor zielony
oraz na znak solidarności z rodzinami i osobami z Zespołem Downa:
* zakładamy 2 kolorowe, niepasujące do pary skarpetki!
KAŻDA ŻABKA:
* wyjaśnia znaczenie przysłowia: „W marcu jak w garncu” oraz powiedzenia „Ubrać się na cebulkę”
* wymienia nazwy dni tygodnia, pory roku, miesiące
* posługuje się pojęciami dotyczącymi następstw czasu: „rano”, „w południe”, „po południu”
* wymienia elementy budowy kwiatu
* rozpoznaje i nazywa proste urządzenia do obserwacji pogody: termometr, wiatraczek, deszczomierz
*nazywa narzędzia ogrodnicze i związane z nimi prace ogrodowe
* klasyfikuje zwiastuny wiosny na grupy
* wie, co jest potrzebne roślinom do rozwoju i życia
* układa historyjkę obrazkową przedstawiającą rozwój tulipana
* rozpoznaje i nazywa wybrane wiosenne kwiaty
* zna wybrane ptaki, które wracają do Polski na wiosnę
* rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta
* interesuje się czytaniem, zna litery „C”, „c’
* odczytuje proste sylaby zbudowane z poznanych liter
* czyta krótkie teksty
* słucha opowiadania i odpowiada na pytania do tekstu
* wypowiada się na temat zwyczajów wiosennych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny
* wskazuje różnice pomiędzy obrazkami
* dokonuje analizy i syntezy sylabowej wyrazów
* porównuje liczebność zbiorów, używając symboli matematycznych: =,<,>
* rozwiązuje zadania typu: „o ile więcej?”, „o ile mniej?”
* układa zapisy matematyczne z cyfr i znaków matematycznych
* tworzy kompozycje geometryczne
* uczestniczy w zabawach badawczych
ZRÓB TO SAM:
Wszystkie przedszkolaki zachęcam do spacerów,w celu poszukiwań oznak wiosny.
Literatura polecana do czytania: Wanda Chotomska, część o wiośnie z: „Wiosna, lato, jesień, zima w moich rymach”.
Miłej zabawy :)