Treść strony - 13 Sówki
Ja, Ty to My.
Każda Sówka:
-
wie, jak ważne jest przestrzeganie zasad w grupie;
-
współpracuje z innymi podczas opracowania zasad grupowego kodeksu zachowania;
-
wskazuje właściwe i niewłaściwe zachowania bohaterów opowiadania;
-
dopasowuje obrazek do wysłuchanego tekstu;
-
wie, jaką funkcję pełni dyżurny;
-
uczestniczy w planowaniu zadań dla dyżurnych;
-
opracowuje symbole graficzne wspólnie z kolegami i koleżankami;
-
określa położenie przedmiotów w przestrzeni;
-
doskonali orientację na kartce;
-
zna znaczenie wyrazow ,,portret” i „autoportret”;
-
określa podobieństwa i różnice w wyglądzie ludzi, nazywa i wskazuje części swojego ciała, opisuje swój wygląd;
-
wypowiada się na temat treści wiersza, odpowiadając na pytania nauczyciela;
-
przelicza litery w zapisie imion;
-
określa głoskę w nagłosie swego imienia;
-
dokonuje analizy i syntezy sylabowej imion;
-
rozpoznaje pierwszą literę swojego imienia i układa ją ze sznurka według wzoru;
-
odczytuje globalnie imiona oraz zwroty grzecznościowe;
-
wypowiada się na temat treści wiersza, odpowiadając na pytania nauczyciela;
-
wykonuje autoportret farbą plakatową
Zrób to sam
Zachęcam do wykonania pracy: "Sowa".
Do wykonania pracy będzie potrzebna:
- rolka po papierze toaletowym
- papier kolorowy lub farby
- klej
Literatura polecana do czytania i oglądania z rodzicami:
Oscar Brenifier „Ja, co to takiego?”, tłum. Magdalena Kamińska-Maurugeon, Wydawnictwo Zakamarki, Poznań 2014 [seria „Dzieci Filozofują”].
Irena Suchorzewska „Na pewno nie!” i inne wiersze [w:] taż „Wiersze dla dzieci (grzecznych i niegrzecznych)”, Wydawnictwo Muza, Warszawa 2014.